مجلة تعليميات
Volume 2, Numéro 2, Pages 62-73
2022-06-15

تقويم وتنظيم المحتويات التعليمية الجامعية خطوة لتطوير التعليم

الكاتب : لعيدي سليمة .

الملخص

الملخص: نسعى من خلال هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على ركن مهم من أركان العملية التعليمية التعلّمية ألا وهو المحتوى التعليمي، حيث سنبيّن من خلال موضوع تقويم وتنظيم المحتويات التعليمية الجامعية خطوة لتطوير التعليم، كيفية مراجعة وتقويم وتنظيم المحتويات التعليمية لتحسينها وتحسين التعليم الجامعي. إنّ معالجة المحتويات التعليمية الجامعية خطوة أساسية لا بدّ منها لرفع مستوى الطالب وتهيئته للحياة المهنية، فالمحتوى التعليمي إذا كان نوعيا ومنظما فسيساهم بشكل من الأشكال في تطور عملية التدريس. الكلمات المفاتيح: تقويم، تنظيم، المحتوى التعليمي الجامعي، تطوير، التعليم. Abstract: The present study attempts to shed light on an important pillar of the teaching / learning process, which is the teaching content. Through the topic of assessing and organizing university teaching contents a step for the development of higher education, we will show how to review, evaluate and organize teaching contents to improve them and improve university education. Processing university teaching contents is an essential step towards raising the level of the students and preparing them for professional life .Hence, a high-quality and well-organized university teaching content will contribute in some way to the development of university teaching. Key words: assessment, organization, university teaching content, development, higher education.

الكلمات المفتاحية

تنظيم

تقويم عضو هيئة التدريس خطوة لضمان جودة التعليم

لعيدي سليمة .  لعيدي سليمة . 
ص 101-109.