مجلة الباحث في العلوم الإنسانية و الإجتماعية
Volume 15, Numéro 4, Pages 265-276
2024-03-31

Theoretical And Procedural Reference For Classroom Interaction - Field Approach-

Authors : Bendar Nassima . Boussahla Ines .

Abstract

The upbringing is the procedure of interactions between one person and another during a specific time and place to achieve one educational purpose. Therefore, class interactions have been the eye of the education's process. Which its importance lies in its members; for it helps to improve the education's quality, diminishes the teacher's dominance, and offers an opportunity for the learner to exchange ideas and thoughts in order to enrich them. Hence, the success of the learning procedure depends mostly on the learner. For that purpose, our current study targeted the diagnosis of the accreditation of class interactions, both: theoretical and practical, among middle school students by investigating through the means of the prevailing pattern of class interaction التربية عملية تفاعل بين إنسان و آخر في زمان و مكان محددين لتحقيق هدف تحصيلي معين ، لذا كان التفاعل الصفي محركا لعملية التعليم حيث تكمن أهميته بين أطراف العملية التعليمية في كونه يساعد على تحسين مستوى التعليم، ويقلل من هيمنة الأستاذ ، ويعطي الفرصة للمتعلم لإبداء الرأي والتعبير عن أفكاره وإثرائها ، لذا يتوقف عليه إلى حد بعيد نجاح أو فشل العملية التعليمية ، من أجل ذلك استهدفت الدراسة الحالية تشخيص مرجعية التفاعل الصفي بشقيه النظري و الاجرائي لدى تلاميذ مرحلة المتوسط ، من خلال تقصي أنماط التفاعل الصفي اللفظي السائدة داخل القسم بمختلف انماطه و اشكاله.

Keywords

classroom interactions, verbal classroom interactions, one-way classroom verbal interactions, two-way classroom verbal interactions , three-way classroom verbal interactions