أقلام
Volume 3, Numéro 1, Pages 6-15
2024-01-20

الإعلام التقليدي يتحول في سياق جديد

الكاتب : عثامنية عبد القادر .

الملخص

حاولنا في هذا المقال تسليط الضوء على تطور الإعلام الجديد، وحاولنا معرفة كيف بدأت هذه الوسائل التقليدية في البحث عن الفرص و الحلول التي يتم فيها دمج وسائل الإعلام الجديدة بفعالية مع وسائل الإعلام التقليدية. وهذه الفرص والحلول تفرض علينا، من منطلق الإنصاف الفكري والواقعية، أن نتأمل هذه الجوانب كما تبرزها التقنيات الإعلامية الجديدة عبر مختلف وسائل الإعلام التقليدية، والتي تُظهر الاندماج الإيجابي. وقد خلص هذا المقال إلى أن هناك توجه يوحي بميلاد مصطلح حديث هو الإعلام التقليدي الجديد. Abstract: In this article, we attempted to shed light on the evolution of new media. We sought to understand how traditional media began exploring opportunities and solutions for effectively integrating new media. These opportunities and solutions necessitate, from the standpoint of intellectual fairness and realism, contemplating these aspects as highlighted by new media technologies across various traditional media outlets, demonstrating a positive integration. The article concluded that there is a trend suggesting the emergence of a modern term known as "New Traditional Media.

الكلمات المفتاحية

الإعلام الجديد ; الإعلام التقليدي ; شبكات التواصل الاجتماعي ; New Media ; Traditional Media ; Social Media